Do strony głównej
 Szczawin  wyszukiwarki 
 absolwenci  autostrada  parafia  prace arch.  publikacje 
 historia szkoły  sukcesy  uczniowie piszą  wydarzenia  publikacje  angielski  matematyka 
 B. Sibiński 
 K. Wołowski  S. Frątczak  M. Wierzbowski  Inne publikacje  wywiady 
 album 1  album 2  album 3  album 4  album 5  album 6  album 7  album 8  album 9  album 10 
 album 11  album 12  album 13  album 14  album 15  album 16  album 17  album 18  album 19  album 20 
 albumy 1-10  albumy 11-20  spis albumów 
 położenie  turystyka  galerie  TUL  Koło GW  OSP  Gry 

Ruszyła budowa autostrady A-2 w województwie łódzkim. Do Szczawina pod Zgierzem ściągnęły koparki, buldożery i spychacze. W Parzęczewie firma Mosty Łódź ustawiła poligonową wytwórnię belek mostowych.


Autostrada A-2 ma powstać w piętnaście miesięcy, - Żeby zdążyć na czas, prace będą prowadzone w systemie trzyzmianowym, przez 24 godziny na dobę - mówi Zbigniew Solarz, rzecznik prasowy wojewody łódzkiego,
- W pierwszym etapie prac, przy budowie kilometra autostrady znajdzie zatrudnienie ponad pięćdziesięciu pracowników. Przez województwo łódzkie będzie przebiegać 58 kilometrów autostrady A-2. Z zachodu na wschód podzielono ją na trzy odcinki: Dąbie nad Nerem - Wartkowice, Wartkowice - Emilia i Emilia - Stryków. Na każdym odcinku przystępuje do robót inna firma. Wykonawcy mają do zrealizowania od 15 do 27 km autostrady. Cena jednego kilometra waha się od 2,3 do 4,9 min euro.
Nowy odcinek A-2 nie jest przewidziany jako autostrada płatna, w przeciwieństwie do odcinka Września-Konin, na którym za przejazd 48 kilometrów kierowcy samochodów osobowych muszą zapłacić 24 złote, a ciężarowych -100 złotych... Budowa fragmentu autostrady przebiegającej przez województwo łódzkie pochłonie 165 milionów złotych. Większość z tej kwoty pochodzi z funduszy unijnych, natomiast reszta, to pożyczka zaciągnięta przez GDDKiA w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Według analiz, dzięki nowo budowanym autostradom drogi krajowe w naszym regionie odciążone zostaną od intensywnego ruchu tranzytowego. Na dobę ma po nich przejeżdżać o 240 tirów mniej. Jednoczesne też o 50 minut skróci się czas przejazdu z Konina do Łodzi i o 24 minuty na trasie Konin-Łowicz.

Tekst na podstawie informacji zamieszczonej w Expresie Ilustrowanym.

Kliknij by powiększyć Kliknij by powiększyć Kliknij by powiększyć

Zdjęcia zrobione we wrześniu

Kliknij by powiększyć Kliknij by powiększyć Kliknij by powiększyć Kliknij by powiększyć