![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Ruszyła budowa autostrady A-2 w województwie łódzkim. Do Szczawina pod Zgierzem ściągnęły koparki, buldożery i spychacze. W Parzęczewie firma Mosty Łódź ustawiła poligonową wytwórnię belek mostowych.
Autostrada A-2 ma powstać w piętnaście miesięcy, - Żeby zdążyć na czas, prace będą prowadzone w systemie trzyzmianowym, przez 24 godziny na dobę
- mówi Zbigniew Solarz, rzecznik prasowy wojewody łódzkiego,
- W pierwszym etapie prac, przy budowie kilometra autostrady znajdzie zatrudnienie ponad pięćdziesięciu pracowników.
Przez województwo łódzkie będzie przebiegać 58 kilometrów autostrady A-2. Z zachodu na wschód podzielono ją na trzy odcinki: Dąbie nad Nerem - Wartkowice, Wartkowice - Emilia i Emilia - Stryków.
Na każdym odcinku przystępuje do robót inna firma. Wykonawcy mają do zrealizowania od 15 do 27 km autostrady. Cena jednego kilometra waha się od 2,3 do 4,9 min euro.
Nowy odcinek A-2 nie jest przewidziany jako autostrada płatna, w przeciwieństwie do odcinka Września-Konin, na którym za przejazd 48 kilometrów kierowcy samochodów osobowych muszą zapłacić 24 złote, a ciężarowych -100 złotych...
Budowa fragmentu autostrady przebiegającej przez województwo łódzkie pochłonie 165 milionów złotych. Większość z tej kwoty pochodzi z funduszy unijnych, natomiast reszta, to pożyczka zaciągnięta przez GDDKiA w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
Według analiz, dzięki nowo budowanym autostradom drogi krajowe
w naszym regionie odciążone zostaną od intensywnego ruchu tranzytowego. Na dobę ma po nich przejeżdżać o 240 tirów mniej. Jednoczesne też o 50 minut skróci się czas przejazdu z Konina do Łodzi i o 24 minuty na trasie Konin-Łowicz.
Tekst na podstawie informacji zamieszczonej w Expresie Ilustrowanym.
Zdjęcia zrobione we wrześniu